Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Szczecinie istnieje już od 25. lat Ukończyło ją ponad 7000 studentów. Są wśród nich osoby z różnych środowisk: pracownicy administracji, samorządowcy, radni, działacze społeczni, przedsiębiorcy. Wielu z nich zajmuje wysokie stanowiska kierownicze w administracji publicznej.
Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Szczecinie jest uczelnią niepubliczną, po ukończeniu której absolwenci uzyskują tytuł licencjata lub magistra. Kształcimy na kierunku administracja (studia I stopnia i studia II stopnia) oraz na kierunku prawo (studia 5-letnie magisterskie). W naszej ofercie znajdują się także studia podyplomowe i szkolenia. Prowadzimy akademik i bistro, zapewniając pełne zaplecze dydaktyczne i socjalne.
Zajęcia w Wyższej Szkole Administracji Publicznej prowadzą doświadczeni nauczyciele akademiccy, prawnicy i wybitni praktycy administracji. Program nauczania obejmuje praktyki zawodowe z możliwością realizacji w kraju lub za granicą.
Naszą misją jest kształcenie kadr administracji publicznej i gospodarczej oraz prawników, radców prawnych wyróżniających się dobrym przygotowaniem profesjonalnym i wysokim poziomem etycznym, gotowych do odpowiedzialnego wypełniania służebnej roli wobec lokalnych wspólnot obywateli.
Celem, do którego dążymy jest ukształtowanie nowoczesnego korpusu w administracji samorządowej, a także wykształcenie kadr gospodarczych przygotowanych do współpracy z administracją publiczną, a także profesjonalnych prawników.
Z naszymi partnerami organizujemy seminaria, praktyki zawodowe i wymianę studentów. Osiągnięciu wysokiej efektywności nauczania służą metody dydaktyczne aktywizujące słuchaczy i budujące atmosferę partnerskich, twórczych stosunków w społeczności akademickiej.
Naszą ambicją jest stworzenie środowiska zaangażowanego w sprawy regionu, inspirującego budowę społeczeństwa obywatelskiego, służącego idei integracji europejskiej, tworzącego wzorce postaw otwartych, odpowiedzialnych, etycznych.
Zobacz co sądzą o nas studenci
Uczelnia na podstawie zarządzenia nr DNS 3-0145-119/2/AM/95 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 1995 r. została wpisana do rejestru uczelni niepaństwowych pod numerem 57.
Państwowa Komisja Akredytacyjna w Uchwale Nr 1016/2009 z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawie jakości kształcenia na kierunku „administracja” na poziomie studiów pierwszego stopnia wydała WSAP ocenę pozytywną.
Założycielem Uczelni jest Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przyjaciół Edukacji.
Jak przy wielu uczelniach w kraju i za granicą, również przy WSAP powstało Biuro Karier. Celem jego działalności jest pomaganie studentom i absolwentom naszej Uczelni w odnalezieniu się na bardzo wymagającym rynku pracy.
Chcemy dokonać poprzez:
Zobacz dlaczego warto u nas studiować
Biuro Karier
Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Szczecinie
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 4 pok. 214
71-332 Szczecin
telefon (91) 486-15-43,
fax (91) 486-15-44.
e-mail: kariera@wsap.szczecin.pl
Stowarzyszenie Absolwentów Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Szczecinie powstało w 2003 roku z inicjatywy grupy absolwentów WSAP. Jego celem jest integracja, wspieranie oraz promowanie absolwentów i studentów WSAP. Stowarzyszenie dotychczas zorganizowało m. in. „I Zjazd Absolwentów w Unieściu”, „Piknik dla absolwentów”, „I Bal absolwentów” a ponadto kursy i szkolenia.
Stowarzyszenie przeprowadziło badania losów osób, które ukończyły WSAP.
Aby osiągnąć powyższe cele Stowarzyszenie będzie organizowało: